Víťazi 7. ročníka súťaže OFFICE ROKA si prevzali ceny

Víťazi 7. ročníka súťaže OFFICE ROKA si prevzali ceny

V priestoroch organizátora súťaže OFFICE ROKA, v spoločnosti CBRE, sme odovzdali ceny víťazom siedmeho ročníka. Stále kancelárske, ale neformálne prostredie s exkluzívnym výhľadom na bratislavský hrad vytvoril tú pravú atmosféru pre príjemnú párty.  Dozvedeli sme sa mená víťazov ako aj zdôvodnenia porotcov a pripomenuli si, že súťaž OFFICE ROKA hodnotí predovšetkým efektivitu, funkčnosť a dizajn pracovného priestoru, ktorý má slúžiť svojmu účelu a ľuďom.

Read More

OFFICE ROKA otvára štyri témy, ktoré hýbu svetom kancelárií

OFFICE ROKA otvára štyri témy, ktoré hýbu svetom kancelárií

Pracovné priestory sú dnes témou, ktorá neobíde žiadnu firmu. Ich rapídna transformácia, a to nielen dizajnová, ale hlavne funkčná, sa nedá zastaviť. Akú veľkú plochu si prenajať v časoch hybridnej práce? Prečo uprednostniť „zelené“ budovy? Čo všetko ponúknuť v rámci vybavenia a čo je už zbytočné? Realitno-konzultačná spoločnosť CBRE vyhlasuje 7. ročník súťaže OFFICE ROKA a zároveň otvára štyri témy, ktoré odpovedajú na mnoho pálčivých otázok.

Read More

OFFICE ROKA 2022: Hľadanie rovnováhy

OFFICE ROKA 2022: Hľadanie rovnováhy

Azda najmarkantnejším - i keď často nedefinovaným - trendom v oblasti pracovných priestorov je hľadanie balansu. Ľudia sa naučili, že i počas home office dokážu byť efektívni. A tak zamestnanci aj firmy spolu hľadajú rovnováhu medzi počtom dní odpracovaných doma a časom stráveným v kancelárii.

Read More

Konferencia OFFICE ROKA zavŕšila 6. ročník súťaže

Konferencia OFFICE ROKA s podtitulom „Inšpirácie a trendy z pracovného prostredia“ zaujala viac ako stovku účastníkov. V rámci interaktívneho fóra na rečníkov a odborníkov z praxe smerovalo množstvo otázok. Opakovane zaznel dôraz na spoznávanie potrieb ľudí, budovanie súdržných tímov, otvorenú komunikáciu či potrebu silného leadershipu. Zhodli sa tiež na tom, že pri návrate ľudí do kancelárií musia ísť manažéri príkladom.

Okrem mimoriadne aktuálnej témy návratu ľudí do kancelárií a ESG, účastníci ocenili aj možnosť stretnúť sa osobne s ľuďmi z praxe a diskutovať s nimi. Napokon, ako viackrát zaznelo aj z úst rečníkov, kancelárie budú stále dôležité pre kolaboráciu, socializáciu a ľudskú interakciu. Úvodný rečník Lewis Beck, Head of Workplace, CBRE EMEA, ktorý má rozsiahle skúsenosti v oblasti tvorby a realizácie workplace stratégií povedal: „Sledovali sme dopady rôznych faktorov na obsadenosť kancelárií. Vplyv môžu mať faktory, ako napríklad počasie, dopravné zápchy, ale aj sushi v obedovom menu. Dôležité preto bude poznať preferencie zamestnancov a vyjsť im v ústrety prostredníctvom doplnkových služieb či vybavenia pracovných priestorov, čo môže byť napríklad kaviareň s kvalitnou kávou či zdravé raňajky, priestor na jogu a podobne.“ Dodal tiež, že pri ľuďoch, ktorí majú jeden alebo viac blízkych vzťahov v práci, je o 6O % pravdepodobnejšie, že budú lojálnejší ku spoločnosti.

Pandémia a „efekt zväčšovacieho skla“. Marcela Havrilová, riaditeľka pre oblasť školstva pre Microsoft ČR a SR prirovnala pandémiu k „efektu zväčšovacieho skla“. Práve pandémia totiž podľa nej akoby pod lupou ukázala zlé manažérske  návyky aj nedostatky v digitálnej gramotnosti. Pavel Luka, COO spoločnosti ESET dodal: „Napríklad pri videohovoroch je latencia obrazu a zvuku, ľudia si skáču do reči, narúša sa tým priebeh porád. Zistili sme, že ak ľudia pracujú dištančne, je ťažké, alebo priam nemožné, vytvoriť si vzťah. Aspoň raz za čas by preto mali byť v kancelárii, aby sa náhodne stretli na chodbe, vo výťahu a vyriešili problémy, ktoré by online riešili ťažko.“ „Protipandemické opatrenia skončili, no trh akosi pozabudol reagovať na situáciu,“ konštatoval Martin Menšík, Marketing Manager zo spoločnosti Profesia: „Až 40 % všetkých našich súčasných zamestnancov nastúpilo počas pandémie. Kolegovia sa potrebujú spoznávať a interagovať tvárou v tvár. Každý by mal vedieť, že má pre firmu význam, a že je hodnotným členom tímu.“

Agenda ESG ako prirodzená súčasť života. Na Slovensku sa v súčasnosti nachádza okolo 100 projektov, ktoré sú v procese certifikácie alebo už majú nejakú ekologickú certifikáciu, prevažne LEED alebo BREEAM. Množstvo z nich sú pritom administratívne objekty. Kým u nás sú developeri motivovaní požiadavkami trhu a budúcich nájomcov, v zahraničí sa už viaceré požiadavky agendy ESG zakotvili aj legislatívne. V konečnom dôsledku, udržateľnosť by mala byť prirodzenou súčasťou pracovného i nepracovného života. Súčasťou agendy ESG je aj „governance“, teda riadenie firmy. Nie je totiž možné budovať firemnú kultúru bez internej komunikácie, leadershipu a bez toho, aby ľudia boli spolu v kancelárii. „Človečina a ľudskosť. Živé interakcie a vzťahy. To sú pre nás podstatné hodnoty,“ povedal v diskusnom fóre Július Benko, HR Director spoločnosti Tatra banka a dodal: „U nás sme nastavili prácu v kancelárii demokraticky s odporúčaním, že aspoň raz za týždeň by mali kolegovia prísť do kancelárie. Absolútne kľúčový je kvalitný leadership. Manažment musí ísť príkladom, musí tmeliť tím, inak sa to celé rozpojí.“